ساحل درک چابهار، یکی از متفاوت‌ترین سواحل ایران

شاید شما هم در صحبت‌های روزمره بار‌ها واژه‌ی «درک» را شنیده باشید. اما آیا می‌دانید درک یکی از زیباترین سواحل ایران است؟ ساحل درک جایی است که شن‌های نرم و روان طلایی‌رنگ با آب‌های فیروزه‌ای دریای عمان و اقیانوس هند برخورد می‌کنند. این ساحل زیبا با منظره‌ی تماشایی خود، در طول سال پذیرای گردشگران زیادی است.

ساحل درک چابهار، یکی از متفاوت‌ترین سواحل ایران

به گزارش زنهار، شاید شما هم در صحبت‌های روزمره بار‌ها واژه‌ی «درک» را شنیده باشید. اما آیا می‌دانید درک یکی از زیباترین سواحل ایران است؟ ساحل درک جایی است که شن‌های نرم و روان طلایی‌رنگ با آب‌های فیروزه‌ای دریای عمان و اقیانوس هند برخورد می‌کنند. این ساحل زیبا با منظره‌ی تماشایی خود، در طول سال پذیرای گردشگران زیادی است.

ساحل درک کجاست؟ این ساحل زیبا و متفاوت در روستای درک زر آباد استان سیستان و بلوچستان، در نزدیکی سواحل مکران قرار دارد. روستای درک از توابع شهرستان کنارک محسوب می‌شود. فاصله درک تا چابهار، ۱۷۰ کیلومتر و فاصله درک تا کنارک، ۱۲۰ کیلومتر است. روستای درک در نزدیک‌ترین نقطه‌ی استان سیستان و بلوچستان به تنگه هرمز قرار دارد. همچنین این روستا در جاده‌ی ترانزیتی دوتا از مهم‌ترین بندر‌های ایران به نام‌های بندرکنارک و بندرجاسک واقع شده است.

ساحل درک چابهار، یکی از متفاوت‌ترین سواحل ایران است. در این ساحل زیبا می‌توان منظره‌ی زیبای پیوستن صحرا و دریا را به یکدیگر مشاهده کرد و با فرارسیدن غروب، روی ماسه‌های داغ نشست و به تصویر ناپدیدشدن خورشید در افق دریا خیره شد. این ساحل با تصویری از آب زلال، آسمان آبی و شن‌های طلایی تمام تصورات ما از واژه‌ی «درک» را تغییر می‌دهد.

با فرارسیدن تاریکی، ساحل درک در شب جلوه‌ای صدچندان پیدا می‌کند و آسمان کویری این ساحل پر از ستاره‌های چشمک‌زن می‌شود. در ساحل درک یک تک‌درخت نخل بسیار زیبا هم وجود دارد که نماد گردشگری این ساحل محسوب می‌شود. این ساحل به گردشگران فرصت می‌دهد تا بر روی رمل‌های شنی گرم بنشینند و از دیدن تصویر ماهیگیران، قایق‌ها و تور‌هایشان که درون آب می‌اندازند، لذت ببرند. جالب است بدانید در ساحل درک می‌توانید ساحل ماسه‌ای، صخره‌ای، شنی و مرجانی را در فاصله نزدیک به هم مشاهده کنید.

همان‌طور که گفته شد این ساحل زیبا در روستای درک استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. البته جاذبه‌های این روستا فقط محدود به ساحل فوق‌العاده زیبای درک نیست و در قسمت‌های دیگر آن، دیدنی‌هایی مانند نخلستان‌های سرسبز، صخره‌های سنگی بلند و تپه‌های ماسه‌ای بسیار زیبا هم وجود دارند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار