خبر مهم برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند

بیمه شده‌های تامین اجتماعی که دارای بیماری مزمن آسم هستند یا علائم آن را دارند با مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان هرمزگان با تشکیل پرونده الکترونیک می توانند از خدمات درمانی شامل بستری، ویزیت سرپایی، دریافت ماهانه دارو بصورت استنشاقی و خوراکی استفاده کنند.

خبر مهم برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش زنهار، ۱۲ اردیبهشت روز جهانی آسم نامگذاری شده که فرصتی است برای افزایش آگاهی در مورد این بیماری التهابی مزمن و غیر واگیر ریه و همچنین کمک به افراد مبتلا به آسم برای یادگیری نحوه مدیریت بیماری با رعایت نکات پیشگیرانه و کنترلی تا بتوانند زندگی سالم و پرباری داشته باشند.

دکتر خدیجه زمانی -معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی- در خصوص معرفی بیماری آسم و علائم آن در بیماران یا افراد مشکوک به آن گفت: آسم یک بیماری مزمن تنفسی است که باعث التهاب و تنگی مجاری تنفسی می‌شود که این امر می‌تواند منجر به سرفه به خصوص در شب یا صبح زود ، خس خس سینه، تنگی نفس، خستگی، مشکل در خواب و درد قفسه سینه شود و عوامل محرک آسم، از جمله آلرژن‌ها، دود، هوای سرد، ورزش و عفونت‌های تنفسی می‌تواند باشد.

دکتر زمانی در خصوص راه‌های کنترل آسم، بر استفاده منظم از داروهای تجویز شده توسط پزشک، شامل داروهای استنشاقی و خوراکی، تأکید و اظهار کرد: دوری از عوامل محرک، داشتن برنامه مدیریت آسم و انجام معاینات منظم با پزشک از جمله اقدامات ضروری برای کنترل این بیماری است.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان، در ادامه به ارائه توصیه‌هایی برای پیشگیری از آسم، به خصوص در کودکان، پرداخت و گفت: به افرادی که سابقه خانوادگی آسم دارند، توصیه می‌شود در مورد راه‌های پیشگیری از ابتلای فرزندشان به این بیماری با پزشک مشورت کنند و همچنین برای نوزاد تا شش ماهگی محیطی عاری از گرد و غبار، گرده و موی حیوانات، عدم سیگار کشیدن در اطراف کودکان و قرار دادن آنها در معرض هوای تازه را از جمله اقدامات موثر در پیشگیری از آسم در کودکان برشمرد.

دکتر زمانی با تأکید بر اینکه آسم یک بیماری مزمن است، خاطرنشان کرد: با اقدامات پیشگیرانه و درمانی مناسب، می‌توان آن را به خوبی کنترل کرد و زندگی عادی و سالمی داشت.

معاون خدمات درمانی تامین اجتماعی هرمزگان گفت: از سال ۱۳۹۶ تا کنون که در مراکز درمانی تامین اجتماعی برای بیماران مزمن پرونده الکترونیک تشکیل می‌شود ۱۰۶۵ نفر با تشخیص بیماری آسم برای آنها پرونده تشکیل شده و قطعا مبتلایان به این بیماری بیشتر هستند که از تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی درخواست داریم که در صورت مشاهده علائم آسم در خود یا فرزندانشان، به پزشک مراجعه کرده و با معاینات لازم تحت درمان قرار بگیرند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار